2012-10-31
21:25:15

Musiken är min bästa vän
Det finns inget jag njuter av lika mycket. Musiken är #1. Det finns ett sånt stort urval. Sök på YouTube eller Spotify. Just nu är jag lite beroende av David Guetta - She Wolf (Falling To Pieces) ft. Sia (Och med lite menar jag att jag typ lyssnar sönder den.) (y) Sen så är det några låtar som inte ligger långt efter.
 
  • Demi Lovato - Give Your Heart A Break
  • Fun - Some Nights
  • Fun - We Are Young ft. Janelle Monáe
  • Swedish House Maffia - Save the World
  • Bridget Mendler - Ready or Not
  • One Direction - More Than This
  • Avicii - Levels
Det är väl typ det jag lyssnar på just nu. More Than This lyssnar jag bara på för att jag stört älskar Niall's solo. Hehe, älskar hur hans röst låter ^^ Jag lyssnar på alla möjliga sorters musik stilar. Är det nog fler som gör :P Något som gör att jag just älskar musik är nog att det finns så stor variation. Är man deppig så finns det bra låtar som får en på bra humör igen. Är man ledsen så finns det låtar med musikvideos som får en att börja skratta. Man kan uttrycka sig själv genom musiken. Man kan lära sig mycket om en annan person genom vad den lyssnar på. Tror jag i alla fall. Det känns som det. Lyssnar någon på lugna låtar så är oftast personen själv lugn. Lyssnar personen på massor av olika är den ofta mångsidig av sig.
 
Har tydligen en massa av skriva av mig. Haha, fortsätter ju bara att skriva. Jag har ju inte direkt skrivit mycket om mig själv. Det ser man ju på sidan. Står ju bara lite snabb fakta typ. Men i inläggen så får man nog reda på mer och mer om mig.
 
Att jag är noga med hur jag stavar. Att jag skriver väldigt likt vad man ser i böcker. Inte med en massa "slangord". Kanske har det något med att jag gillar att skriva små noveller? Att jag är väldigt petig? Finns en massa anledningar. Men den största är nog att jag halvt vill bli författare. Har inte en aning om varför. Jag har helt enkelt en massa fantasi. Och någon vart måste den fantasin försvinna. Varför inte ner på papper? Jag älskar detsutom att läsa. Är jag tillräckligt passionerad av en bok jag läser så läser jag ut den snabbt. Spelar ingen roll om den är på 400-600 sidor. Utläst på några timmar. (6-10 oftast...) Kan ha på musik i bakgrunden ibland. Sitta vid tv:en och ha en syrra på sidan om en. Men det är bara ibland. Oftast isolerar jag mig i mitt rum :P Lägger mig i sängen med en läs lampa.
 
Nu vart det en MASSA text. Men nu har du som läser det här inlägget en massa att läsa igenom. Trevligt för dig. Tror jag är less nu. Less på att skriva xD Har du som läst såhär långt någon fråga får du väl skicka en kommentar ;)
 
Om det är någon som funderar på hur jag som skriver allt det här ser ut får ni vänta ett tag. Ska fixa en profil bild. Funderar på att ta samma som jag har på FaceBook. Blir liksom lättast så. Haha, kommer nog krossa mångas "bild" på hur jag ser ut. Jag är brunett, har konstig ögonfärg, ganska lång, har vampyrtänder och är inte smal. Jag skäms och bli inte generad över att skriva det. Det är bara ren fakta. Jag är inte smal, men det är inte något jag kan göra åt det. Jag är inte född med en fin "pinn" kropp. Nej, jag är född med en ganska kraftig benstomme. Men för det så är jag inte tjock. (Det anser inte jag i alla fall) Visst flera gången har tanken; "Varför kunde inte jag få ha en fin tunn kropp?" gått igenom mitt huvud. Men jag ser hellre ut som jag gör nu är som ett benrangel.
 
Ni som nu har en fin smalkropp. Ta inte åt er. Jag vet att jag nyss har skrivit om en väldigt känsligt ämne. Många som är smala tänker "Nej fy vad tjock jag är." Kanske inte just du som läser det här har sagt det. Ta inte åt dig då. Kanske de personerna även säger det högt. Så andra kan höra det. Men tänk då på att det finns andra som är/kan vara avundsjuka på hur just du ser ut. Som faktiskt blir rent utav av skit förbannade på att höra den personen säga det. Som faktiskt kan få lust att ge den personen en käftsmäll.
 
Till alla som läst det här. Bara så att ni förstår det. Jag tror inte att jag är någon märkvärdig. Jag är bara, ja bara, en av alla personer som bor i Sverige. Som har en hjärna, som har tankar om livet, som ibland undrar är det verkligen värt att göra det här och det här? Med risk för att låta som en präst nu. Livet är en gåva. Ta vara på det. Man gör många misstag i livet. Det är bara något man får leva med. Man lär sig av sina misstag. Oavsett om man vill det eller inte så lär man sig av sina misstag.
 
Nu orkar jag fan inte att skriva mer. Haha, har ju annat att göra. Typ xD

Kommentar:
#1: Zandra

Du är fin Moa precis som du är och låt ingen trycka in något annat i din skalle, alla är unik och du ska bara veta hur många det är som vill se ut som du, vi i våran släkt har inte den där benikemask "stavning?" formen på kroppen, du vet platt som en pinne, vi är fina kvinnor med höfter (kurvor) smile and embrace it. du är vacker kusin vitamin, och det ska du veta <3 kram

2012-11-02 @ 20:08:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: